පාස්කු ඉරුදින ප්රහාරය සම්බන්ධයෙන් විමර්ශනය කළ ජනාධිපති කොමිෂන් සභාවේ අවසන් වාර්තාව ඉකුන්ද නිකුත් විය. ශ්රේෂ්ඨාධිකරණ විනිසුරු ජනක්ද සිල්ව මහතාගේ සහභාගිත්වයෙන් යුත් එම කොමිසමේ සෙසු සාමාජිකයන් ලෙස, අභියාචනාධිකරණ විනිසුරු නිශ්ශංක බන්දුල කරුණාරත්න, විශ්රාමික අභියාචනාධිකරණ විනිසුරු නිහාල් සුනිල් රාජපක්ෂ, විශ්රාමික මහාධිකරණ විනිසුරු අතපත්තු ලියනගේ බන්දුල කුමාර අතපත්තු යන මහත්වරු සහ විශ්රාමික අමාත්යාංශ ලේකම් ඩබිලිව්.එම් එම්. ආර්. අධිකාරි මහත්මිය කටයුතු කළහ. මෙහි පළවන්නේ සහරාන් හෂීම්ගේ මුල්වකවානුව සම්බන්ධයෙන් එම වාර්තාවේ ඇතුළත් පරිච්ඡේදයක කොටසකි.
එයට අනුව සහරාන් හෂීම්ගේ මුල් වකවානුව මෙසේය.
සහරාන් උපත ලැබුවේ 1986 ඔක්තෝම්බර් 15 වැනිදාය. ඔහුගේ පියා හයාත් මොහාමදු මොහොමඩ් කාසිම් වන අතර මව අබ්ඳුල් කාදර් සිති සවීමාය. ඔහුගේ සහෝදරයන් වූ ෂයිනි සහ අවාන් යන දෙදෙනාම 2017 අප්රේල් 25 වැනිදා සයින්දමරුදුහිදී මිය ගියහ. ඔහුට සහෝදරියන් දෙදෙනෙක් සිටියහ. මොහොමඩ් කාසීම් හිදයා වන අතර ඇය ද 2019 අප්රේල් 26 සයින්දමරුදුහි දී මිය ගිය අතර, මොහොමඩ් කාසිම් මදනියා දැනට රිමාන්ඩ් භාරයේ පසුවෙති. උපතේදී සහරාන්ට ලබාදුන් නම මොහොමඩ් කාසිම් මොහොමඩ් ජහාරාන්ය.
ඔහුගේ ජාතික හැඳුනුම්පත් අංක 862014685V සහ විදේශ ගමන් බලපත්ර දරණ අංකය N2017422 එම නමින් නිකුත් කර ඇත. ඔහුගේ බිරියට අනුව, ඔහු 2009න් පසු සහරාන් යන නම භාවිතා කිරීමට පටන් ගත්තේය. සහරාන් ඔහුගේ තරුණ කාලය තුළ කිසිදු අන්තවාදයක් වෙත ආකර්ෂණය නොවු බව පෙනේ. 1990 දශකයේ ශිෂ්යයකු ලෙස ඔහු කාත්තන්කුඩිහි පැවති එක් මද්රාසාවකට සහභාගි වූ විට තම්ලික් ජමාත් අදහස් සමඟ එකඟ නොවුය. සහරාන් 1998 සිට වසර තුනක් පමණ කාතන්කුඩේහි ජමෙයතුල් පල්ලියේ සිට අල් කුර්ආනය ගැන අධයයනය කළේය. සහරාන් ඉස්ලාම් දහම ඉගෙන ගැනීම සඳහා 2001 දී පමණ කාන්තාන්කුඩිහි ජමෙයතුල් ෆලාහ් මද්රසා වෙත ඇතුළත් විය. මෙම කාල පරිච්ඡේදය තුළදී ඔහු වහාබ්වාදය කෙරෙහි බලපෑම් කිරීමට පටන් ගත්තේය. නවුෆර් මවුලවී දැන හඳුනා ගත්තේය. එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස සහරාන් මද්රසාහි කථිකාචාර්යවරුන් සමග වාද කිරීමට පටන් ගත් අතර එහි ප්රතිඵලය ලෙස අකීකරුකම් සහ අන්තවාදී දෘෂ්ටිවාදය නිසා 2005 දී මද්යසාවෙන් ඔහු නෙරපා හැරීමයි.
2005/ 206 දී සහරාන් විසින් කාත්තන්කුඩිහි ද්රරුල් ආධාර් ඇඩ් දයියා නම් වහාබ්වාදී සංවිධානයක් ආරම්භ කළේය. මේ අවස්ථාවේ සහරාන් කෑලිෆේටි ගැන කතා කළේ නැත. සහරාන් ,නුෆර් සහ නෂ්මාල් මවුලවී, අෂ්ෆර් මවුලවි, රවුෂ් සහ තවුෆීක් දරුල් අද්හාර් අද දයියා හි සාමාජිකයෝ වූහ. සහරාන් 2005 දී කැකුණගොල්ල අරාබී පාසලේදී හාදීයා මුණ ගැසුණේ හාදියාගේ මවගේ සහෝදරියක සමඟ විවාහ වු නුෆර් හමුවීමට කැකුණගොල්ලට ගිය අවස්ථාවකදීය. මෙම පවුල් දෙක කැකුණගොල්ලෙහි එකිනෙකාට සමීපව ජීවත් වූහ. සහරාන් 2005 දී හාදියා සමඟ වීවාහ වීමට අවශ්ය වුයේ වයස අවුරුදු 10දීය. කෙසේ වෙතත් හාදියාගේ පියා පවසා ඇත්තේ එය කල් වැඩී සහ ඇයගේම උසස් පෙළ විභාගයෙන් පසුව විවාහය සිදු කළ හැකි බවයි.
ඉන්පසුව නව්ෆර් සහරාන් හට කැකුණගොල්ලෙහි ඉබුනු මස්ජිඩ් මද්රසා සහ කුරුණගල අනුක්කා මද්රසා සමඟ සම්බන්ධවීමට කටයුතු සූදානම් කළේය. සාම්ප්රදායික චීන්තකයන්ට එරහිව කතා කරන අතරවාරයේ එදිනෙදා ජීවිතය ශුද්ධ වූ අල් කුර්ආනය හා හදීස් මත පදනම් විය යුතුය. සහරාන් වහාබ්වාදය වැලඳගෙන සිටියේය. 2007 අග සිට 2009 දක්වා ඔහු ඉමාම් මසුඩ් මද්රසා (කොටාරමුල්ල ජුම්මා මස්ජිඩ් පල්ලිය) හි වැඩිදුර අධ්යාපනය ලැබුවේය. ඉන්පසු ඔහු ඉස්ලාමීය මධ්යස්ථානයට සම්බන්ධ වූ අතර එහි වහාබ්වාදී ඉගැන්වීම්ද සිදු කළේය. 2008 අග වන විට ඔහු මෙම මධ්යස්ථානයෙන් ඉවත් වූවේය.
2009 දී පමණ, ද්රරුල් අද්හාර් ඇඩ් දයියා හි කළමනාකාරිත්වය සමඟ ඇති වූ ආරවුලක් හේතුවෙන් සහරාන්, තවුෆීක් සහ ෂයිනි සමඟ සංවිධානයෙන් ඉවත් වී ජාතික තවුහිද් ජමාත් සංවිධානය පිහිටුවා ගැනිණි. එය සමාජ සේවා සංවිධානයක් ලෙස 2015.12.15 වැනිදා කාත්තන්කුඩි ප්රාදේශීය ලේකම් කාර්යාලයේ ලියාපදිංචි කරන ලදී. හයිඩර් අලි නම් මිතුරකුගේ ආරාධනයකට අනුව සහරාන් 2009 ජනවාරී මාසයේදී ජපානයට ගියේය. ඔහු මාස තුනක් පමණ එහි නැවතී 2009 මාර්තු මාසයේදී නැවත පැමිණියේය. සහරාන් සහ හාදියා 2009 ඔක්තෝම්බර් 16 වැනිදා විවාහ වුහ. ඔවුහු සහරාන්ගේ මව්පියන්ගේ නිවසේ මාස තුනක් පමණ නැවතී සිටි අතර පසුව නිවසක් කුලියට ගෙන ඉන් පිටත්ව ගියහ. ඉන්පසුව ඔවුන් සහරාන්ගේ දෙමව්පියන්ගේ නිවසේ සහ කැකුණගොල්ලෙහි වරින් වර ජීවත් වූහ.
පසුව ඔවුන් මාවනැල්ලේ ගනේතැන්න වෙත ගොස් එහි මාස හතක් පමණ වාසය කළහ. මේ කාලය තුළ සහරාන් දේශන සඳහා අකුරණ වෙත ගියේය. ඔවුන්ට දරුවෝ දෙදෙනෙක් සිටියහ. ඔවුන්ගේ පළමු දරුවා ලෙස පිරිමි දරුවකු 2011 ඔක්තෝම්බර් 30 වැනිදා උපත ලැබූ අතර දෙවැනි දරුවා දියණියක ලෙස 2015 ජුලි 7 වැනිදා උපත ලැබීය. පිරිමි දරුවා වූ මොහොමඩ් සහරාන් හසීම් 2019.04. 26 වැනිදා සයින්දමරුදුහි ඇති වූ පිපිරීමෙන් මිය ගියේය. ඒ වන විට ඔහුගේ වයස අචුරුදු 08කි. දෙවැනි දරුවා වන දියණිය මොහොමඩ් සහරාන් රුදීනා, සයින්දමරුදුහි පිපිරීමෙන් බේරී ෆාතිමා හාදියාගේ මව්පියන්ට භාර දෙනු ලැබුවාය.
2009 වන විට සහරාන් තවුහිද්හි විවෘත ආධාරකරුවකු ලෙස ප්රසිද්ධියේ පෙනීම සිටියේය. මේ කාලය වන විට ඔහු සහ නවුර් අතර විරසකයක් ඇති වූ බවක් පෙනෙන්නට ඇති අතර නවුෆර් රැකියාවක් සඳහා කටාර් බලා පිටත්ව ගොස් තිබේ. 2009 දී ලියන ලද ලිපියක සහරාන්, කාත්තන්කුඩිහි ක්රියාත්මක වන තවුහිද් කණ්ඩායමේ ප්රචාරක ලේකම් ලෙස හඳුන්වා දී තිබේ. සහරාන් ප්රකාශ කළේ කාන්තන්කුඩිහි සිදුවූ කිසිදු සිදුවීමකට ඔවුන් වගකිවයුතු නැති බවත් ඔවුන්ගේ සාමාජිකයන් 2000 ක් පමණ සැබෑ ඉස්ලාම් දහම අනුගමනය කරන බවත්ය.
සහරාන් සුෆි මුස්ලිම්වරුන්ගේ පරිවයන් විවේචනය කර ඇති අතර ඔහු පවසා ඇත්තේ ඔවුන් වැරදි මාර්ගයක් අනුගමනය කරන බවයි. තම සංවිධානයට බටහිර ආසියාවෙන් අරමුදල් ලැබුණු බව හෝ තමුන් සතුව ආයුධ ඇති බව හෝ ඔහු ප්රතික්ෂේප කළේය. කෙසේ වෙතත්, සහරාන් සිය කාර්යාලයේදී සම්මුඛ සාකච්ඡාව අතුරතුරදී එම පරිශ්රයේ ටී-56 ආයුධ කිහිපයක් නිරීක්ෂණය කළ බව සම්මුඛ සාකච්ඡාච මෙහෙය වූ තැනැත්තා සාක්ෂි දුන්නේය. 2009 වන විට සහරාන් සහ ඔහුගේ අනුගාමිකයන් සතුව ටී-56 ආයුධ කිහිපයක් තිබී ඇති බව පෙනේ. 2009 දී ආයුධ බාරදීමට ලබාදී තිබු පොඳු සමාව අවසානයේ ආරක්ෂක අංශ විසින් ආයුධ පරීක්ෂා කිරීමට පටන් ගත්දා සිට රිල්වාන් භූමදාන කර ඇති බවට සාක්ෂි හමු වී තිබේ. පසුව ඒවා විකුණනු ලැබුවේ ෆිදුස්ගේ මැදිහත් වීමෙනි. එම අවස්ථාවේ ඔවුන් ක්රියාකාරී තත්ත්වයේ නොසිටි බව පෙනේ.
එම නිසා සහරාන් 2009 දී පමණ ප්රධාන ධාරාවේ මාධ්යයන්හි හු තවුහිඩ් ආධාරකරුවකු ලෙස හඳුනා ගත්විට ඔහු අන්තවාදියකු ලෙස හඳුනාගෙන ඇති බව පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභාව ඉදිරියේ ඇති සාක්ෂිවලින් පෙනී යයි. 2013 පෙබරවාරි 26 සිට 2014 ඔ ක්තෝම්බර් 22 දක්වා කාලය තුළ සුෆි කණ්ඩායමක් වන අල්හාජ් අබ්ඳුල් ජවාන් අලීම් වලියුල්ලා භාරය සාමාජිකයෙක් සහරාන් සහ ඔහුගේ කණ්ඩායමට එරහිව කාත්තන්කුඩි පොලිස් ස්ථානයේ පැමිණිලි එකොළහක් ඉදිරිපත් කළහ. මෙම පැමිණිලි ජාතික තවුහිද් ජමාත් සංවිධානය විසින් ඔවුන්ගේ කණ්ඩායමට සහ අධ්යාත්මික නායක මවුලවී අල්හාජ්.ඒ. අබ්ඳුල් රාහුමාන් මිස්පාහි පාස්ජිට එරහිව කරන ලද ප්රකාශවලට එරෙහිවය. 2014 දී කරන ලද පැමිණිල්ලේ ප්රතිඵලයක් ලෙස මඩකළපුව මහේස්ත්රාත් අධිකරණයේ අංක B 897/2014 නඩුව ගොනු කරන අතර සහරාන් උසාවියේ පෙනී සිටියේය. මෙම කටයුතු 2017 දෙසැම්බර් මාසයේදී අවසන් කළ බව පෙනේ.
2013 මාර්තු2වැනිදා තවුහිඩ් නම් වූ සඟරාවේ සහ එන්ටීජේ විසින් ප්රකාශයට පත් කරන ලද සහරාන් 2013 පෙබරවාරී 26 වැනිදා කම්පන්කලා නම් සම්මන්ත්රණයකට සහභාගි වී නළලේ පොට්ටුවක් සහිත ජායාරූපයකට පෙනී සිටීම ගැන බස්නාහිර පළාත් ආණ්ඩුකාර අලවී මවුලානා විවේචනය කළේය. ශ්රී ලංකාවේ බෞද්ධ රාජ්යයක් පිහිටුවීමට බොදුබල සේනා සංවිධානය, ජාතික හෙළ උරුමය, සිංහල රාවය වැනි සංවිධාන විසින් ලබාගන්නා උත්සාහයට එරෙහිව කතා නොකිරීම සහ ඔහුව අනුව ඉස්ලාම් විරෝධී සොහොන් වන්දනා කිරීම සම්බන්ධයෙන් විවේචනය නොකිරීම ගැන අලවි මවුලානා විවේචනයට ලක්විය.
නැගෙනහිර පළාතේ වහාබ් සංවිධානය නම් සන්නද්ධ සංවිධානයක් පවතින බවට බස්නාහිර පළාත් ආණ්ඩුකාර අලවි මවුලානා විසින් කරන ලද ප්රකාශයකදී දැඩි විවේචන එල්ල විය. සහරාන් පවසන්නේ ශ්රී ලංකාවේ හෝ මුළු ලෝකයේම වහාබ්වරුන් වැනි සංවිධාන නොමැති බවත්, වහාබ් සංවිධානය පිළිබඳ සඳහන් යොමුව ඇත්තේ සංවිධානායක සංවිධාන වෙත බවත්ය. මුස්ලිම් සටන්කාමීත්වය සම්බන්ධයෙන් කළ ඔහුගේ නිබන්ධනයේ කොටසක් ලෙස සහරාන් ජාත්යන්තර අධ්යයන පිළිබඳ බණ්ඩාරනායක මධ්යස්ථානයේ අපේක්ෂකයකුට සම්මුඛ සාකච්ඡාවක් ලබාදී ඇති බව COIවිසින් සොයා ගන්නා ලදී. සම්මුඛ පරීක්ෂණය 2013 ඔක්තෝම්බර් 22 වැනිදා පවත්වා තිබිණි. සම්මුඛ සාකච්ඡාවේදී සහරාන් පහත සඳහන් කරුණු ඉදිරිපත් කළේය.
අ. ශ්රී ලංකාවේ මුස්ලිම්වරුන්ට නිරන්තරයෙන් හිරිහැර කරනු ලබන අතර එය වැළැක්වීමට බලධාරින් ප්රමාණවත් ක්රියාමාර්ග නොගනී. මියන්මාරයේ මුස්ලිම්වරුන්ගේ ඉරණමද ඔහු පෙන්වා දුන්නේය.
ආ. ශ්රී ලංකාවේ මුස්ලිම්වරුන්ට තම දුක්ගැනවිලි ප්රකාශ කිරීමට නිදහස නැත.
ඇ. බොදු බල සේනා සඟ රාවණා බලය වැනි “ සිංහල අන්තවාදී කණ්ඩායම්වල”. ක්රියාකාරකම් වහාම නතර කරන ලෙස ඔහු රජයෙන් ඉල්ලා සිටියේය.
ආ. ශ්රී ලංකාවේ මුස්ලිම්වරුන් පිළිබඳව සාකච්ඡා කරමින් අමාත්ය පාඨලී චම්පික රණවක විසින් රචිත පොත්වල මුස්ලිම් අන්තවාදී කණ්ඩායම් සම්බන්ධයෙන් චෝදනා අඩංගු බැවින් හා එම චෝදනා ප්රබන්ධ වන බැවින් එම පොත් තහනම් කළ යුතුය.
ඉ. ශ්රී ලංකාවේ මුස්ලිම්වරුන් අතර සංස්කෘතික උකහා ගැනීමක් අවශ්ය නොවන බැවින් එය මුස්ලිම්වරුන්ගේ සංස්කෘතියට හානි කරයි.
ඊ. අල් කුරානයේ එන ඉගැන්වීම් මුස්ලිම්වරුන්ට තදින් පිළිපැදිය යුතු අතර ෂරියා නීතිය සියලුම මුස්ලිම්වරුන්ට අනිවාර්ය විය යුතුය.
බොදු බල සේනා සහ රාවණා බලය වැනි බෞද්ධ ව්යාපාර මීට වසර කිහිපයකට පෙර නොතිබු මෑත කාලීන සංසිද්ධියක් බවත් ඒවා පැවතීමට හේතුව කුමක්ද යන්න සහරාන්ට ප්රමාණවත් පිළිතුරක් ලබාදිය නොහැකි බව අපේක්ෂකයා තවදුරටත් සඳහන් කරයි. ඉස්ලාමීය ත්රස්තවාදී කණ්ඩායම් ලෙස හඳුනාගත් වෙනත් මුස්ලිම් කණ්ඩායම් කිහිපයකින් මෙම කණ්ඩායමට ලැබෙන තර්ක පිළිබඳව අල්හාජ් අබ්දුල් ජාවාඩි අලිම් වලියියුල්ලා භාරය නැගෙනහිර පළාතේ යුද හමුදා ආඥාපති මේජර් ජෙනරාල් ලාල් පෙරේරාට පැමිණිලි කළේය. මෙම කණ්ඩායමට ජාතික තවුහිද් ජමාත් සහ සහාරන් යන නම් ඇතුළත් විය. මේජර් ජෙනරාල් ලාල් පෙරේරා සහරාන් කැඳවා ප්රචණ්ඩ ක්රියාවලින් වළකින ලෙස ඔහුට අවවාද කළේය. කෙසේ වෙතත් සහරාන් සුෆි කණ්ඩායම්වලට එරහිව දිගින් දිගටම ප්රහාර එල්ල කිරීම නිසා අනතුරු ඇඟවීමෙන් කිසිදු ඵලයක් නොවූ බව පෙනේ .
2014/2015කාලය තුළ මඩකළපුව දිස්ත්රික්කයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී එම්. එල්.ඒ.එම්. හිස්බුල්ලා මුස්ලිම් පල්ලියක් ඉදිකිරීමට ඔහුට සහාය අවශ්ය යැයි සහරාන්ගෙන් විමසා සිටි අතර සහරාන් ප්රතික්ෂේප කළේය. කෙසේ වෙතත් සහරාන් රැස්වීම් පැවැත්වීමට සහ ශබ්ද විකාශන යන්ත්ර භාවීත කිරීමට පොලිසියෙන් අවසර ලබාගැනීමට ෂිබ්ලි ෆාරුක්ගේ සහාය ලබාගත්තේය. එම කාලය තුළම දෙදෙනා අතර ආරවුලක් විසඳීම සඳහා හිස්බුල්ලා සහ ෂිබ්ලි ෆාරුක්ගේ ඉල්ලීමට සහරාන් මැදිහත් විය. මෙම රැස්වීම කාත්තන්කුඩීයේ ජාතික තවුහිඩ් ජමාත් මුස්ලිම් පල්ලියේ පැවැත්වූ අතර සෑම පක්ෂයකම නියෝජිතයෝ පස් දෙනෙක් සහභගි වූහ.
සහරාන් සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම 2015 ජනවාරි මාසයේ පැවති ජනාධිපතිවරණයේදී ජනාධිපති මෛත්රීපාල සිරිසේන සහ ඔහුගේ පක්ෂය වෙනුවෙන් ක්රියාකාරීව ප්රචාරණය කළහ. 2015 අප්රේල් 15 වැනිදා එම් එල් ඒ.එම්. හිස්බුල්ලා අනුග්රහයෙන් කාත්තන්කුඩි මුස්ලිම් කෞතුකාගාරයක් විවෘත කරන ලදී. ප්රදේශයේ මුස්ලිම් ප්රජාව මෙම සංවර්ධනය ගැන සතුටු වුවද කෞතුකාගාරයක් ප්රතිමා හා සිහිවටන ඉස්ලාමයට පටහැනි බැවින් එහි යහපාලනය සඳහා වූ එක්සත් ජාතික පෙරමුණ සහ ජාතික තවුහිඩ් ජමාත් වැනි සංවිධාන ඊට විරුද්ධ විය. 2015 ජුලි 30 වැනිදා මහ මැතිවරණයට ඉදිරිපත් වන දේශපාලන පක්ෂවලට සහරාන් සහ ජාතික තවුහිද් ජමාත් සංවිධානය විවෘත ලිපියක් නිකුත් කරමින් එහි සඳහන් කොන්දේසිවලට එකඟ වුවහොත් මැතිවරණියේදී තවුහිද් ජමාත් ඔවුන්ට සහාය දෙන බවත් එසේ නොවුවහොත් ජාතික තවුහිද් ජමාත් ඔවුන්ට විරුද්ධව ක්රියා කිරීමට මැතිවරණයට ඉදිරිපත් වන බව සියලුම මුස්ලිම් අපේක්ෂකයන් වෙත කොන්දේසි ඉදිරිපත් කර ඇති බවද සඳහන් විය.
සමහර කොන්දේසි වුයේ දේශපාලනය වෙනුවෙන් ආගම අමතක නොකිරීම, රතිඤ්ඤා භාවිත නොකිරීම, පෙරහැරවල් , දේශපාලන රැස්වීම්වලදී සංගීතය භාවිතා නොකිරීම සහ ඉස්ලාමයෙන් ඉවත් වූ බව සැලකෙන කිසිවකුට උදව් නොකිරීය. ෂිබ්ලි ෆාරුක් (ශ්රී ලංකා මුස්ලිම් කොංග්රසය) එම්එල්.ඒ.එම්. හිස්බුල්ලා (ශ්රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය) සහ අබ්ඳුල් රහුමාන් (යහපාලනය සඳහා වූ එක්සත් ජාතික පෙරමුණ) කොන්දේසිවලට එකඟවී තිබේ. 2015 අගෝස්තු මාසයේ පැවති පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණියේදී සහරාන් කණ්ඩායම ශ්රී ලංකා මුස්ලිම් කොංග්රසයට නිහඬව සහයෝගය දැක්වූ බව පෙනේ. එම පක්ෂයේ මැතිවරණ ව්යාපාරයට සහයෝගයක් ලෙස වාහ්යුරල් නම් වෙබ් පුවත්පතක් හා ෆේස්බුක් පිටුවක්ද සහරාන්ගේ කණ්ඩායම විසින් පවත්වාගෙන යන ලද අතර එය මෙහෙයවන ලද්දේ 219.04. 26 වැනිදා සයින්දමර්ද්දුහිදී මියගිය නියාස් නැමැත්තා විසිනි.
මහ මැතිවරණයෙන් ඉක්බිතිව එම්. එල් ඒ.එම්. හිස්බුල්ලා ශ්රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ජාතික ලැයිස්තු මන්ත්රීවරයකු ලෙස පත් කිරීමට නියමිතව සිටියේය. පත්වීම සිදුවී ටික කලකට පසු එම්.එල් ඒ.එම්. හිහිස්බුල්ලාගේ ආධාරකරුවන් එය සැමරීමට සිදුකරන ලද උත්සවය අතරතුර ඔවුන් රිල්වාන්ට සහ ජාතික තවුහිද් ජමාත් පල්ලියට පහර දුන් අතර එහිදී රිල්වාන්ගේ හිසට තුවාල සිදුවිය. ශ්රී ලංකා මුස්ලිම් කොංග්රසයේ නායකයා තවත් කිහිප දෙනකු සමඟ සහභාගිවූ රැස්වීමක වීඩියෝ පටිගත කිරීමක් පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභාව දුටුවේය. සහරාන් සාකච්ඡාවට සහභගි වන බව පෙනේ. මුස්ලිම් පලියට එම්.එල්.ඒ.එම්. හිස්බුල්ලාගේ ආධාරකරුවන් විසින් පහරදීමෙන් පසුව සිදුවූ හානිය දැකබලා ගැනීමට පැමිණි සංචාරයක් බව රවුෆ් හකීම් පැහැදිලි කළේය.
රවුෆ් හකීම් සමඟ ෂිබ්ලි ෆාරුක් රිල්වාන් මඩකලපුව රෝහලට ගිය බවට පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභාවට සාක්ෂි ඉදිරිපත්වී ඇත. පීඩාවට පත් සියලු දෙනා දැක බලා ගැනීම සඳහා රවුෆ් හකීම් මෙම සංචාරය පැහැදිලි කිරීමට උත්සාහ කළද සාක්ෂිවලින් පෙනී ගියේ ඔවුන් මුලින්ම රිල්වාන් ප්රතිකාර ලබන ස්ථානයට ගිය බවයි. ශ්රී ලංකා මුස්ලිම් කොංග්රසය සහරාන් සහ ඔහුගේ කණ්ඩායම සමඟ සම්බන්ධකම් පැවැත්වූ බවට කිසිදු සාක්ෂියක් පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභාවට අසන්නට නොලැබුණි. 2016 දී පමණ සහරාන් තම ෆේස්බුක් පිටුවේ මතවාදයට සමාන ලිපි පළකිරීම ආරම්භ කළ අතර මුස්ලිම් නොවන අය ඝාතනය කිරීම් වැනි අයි.එස්. හි කුරීරූ ක්රියා සාධාරණිකරණය කළේය. සහරාන් අයි. එස්. නායක අබු බකර් අල් - බක්ද්රදි හැදින්වූයේ කුරෙෂ් ගෝත්රය ගැන සඳහන් කරමින් මුහම්මද් නබීතුමාගෙන් පැවත එන්නකු ලෙසය. පාස්කු ප්රහාරය එල්ල කිරීමට පෙර 2019 අප්රේල් 20 වැනිදා මරාගෙන මැාරනන බෝම්බකරුවන් විසින් දෙන ලද බයියා (නායකයකුට පක්ෂපාතී වීම/ පක්ෂපාතීත්වය සම්බන්ධයෙන් දිවුරුම්දීම පිළිබඳ පොරොන්දුව) නිරූපනය කරන වීඩියෝවේ සහරාන් අබු බකර් අල්-බක්ද්රදි ගැන සඳහන් කිරීමේ දී ගෝත්රය පිළිබඳව ද සඳහන් කළේය.
2016 දී පමණ නුෆර් නැවත ශ්රී ලංකාවට පැමිණ සහරාන් සමග එකතු විය. පරික්ෂණ කොමිෂන් සභාව හමුවේ ඉදිරිපත් වු සාක්ෂි වුයේ 2016 අගෝස්තු හෝ ඔක්තෝම්බර් මාසවල කිසියම් දිනයක නවුෆර් විසින් සහරාන් සතුරන්ගේ හිස ගසා දැමීම පෙන්වන අයිඑස් විඩියෝ අඩංගු පෙන්ඩ්රයිව් එකක් ලබාදුන් බවයි. සියා නිකායෙන් මුස්ලිම්වරුන් සිදුවන හානිය යන තේමාව යටතේ සහරාන් 2016 මාර්තු 4 වැනිදා වාලච්චෙනෙහි මිරාඩ් හන්දියේදී වැඩසටහනක් පැවැත්වූ අතර ඔවුන්ගේ ක්රියා කිහිපයක් විවේචනය කළේය. සාමය රූපවාහිනී නාළිකාවේ සිය වැඩසටහන් තුළින් ආචාර්ය සකීර් නායින් ඉන්දියානු මුස්ලිම්වරුන්ට අන්තවාදය සහ ත්රස්තවාදය කෙරෙහි ආස්වාදයක් ලබාදෙන බවට ඉන්දියානු මාධ්ය විසින් කරන ලද ප්රකාශයන් සහරාන් 2016 ජුලි 9 වැනිදා විවේචනය කළේය.
මීට පෙර ඔහු අවස්ථා දෙකකදී ශ්රී ලංකාවට පැතිණ 2010 මැයි 25 විනිදා සුගතදාස ක්රීඩාංගණයේදී සහභාගී 20,000 ක් පමණ පිරිසක් ඇමතු අතර 2011 ජනවාරි 26 වැනිදා මඩකලපුවේ 150 දෙනෙක් පමණ සහභගි වුහ. 2016 සැප්තැම්බර් මස 4 වැනිදා සිට සහරාන් සෑම ඉරිදාවකම ඉස්ලාමීය රාජ්යය සහ කාලිෆා යන තේමාව යටතේ කාත්තන්කුඩි 3 හි පිහිටි සිය කාර්යාලයේදී සම්මන්ත්රණ පැවැත්විණි. මුස්ලිම් නොවන රටක සිට ඉස්ලාමීය රාජ්යයකට ගමන් කිරීම යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ හිජිරාන් සංකල්පයයි. 2016 ඔක්තෝම්බර් 16 වැනිදා සහරාන් සහ ජාතික තවුහිද් ජම්මාතිහි සාමාජිකයන් කිහිප දෙනකු ජේ.එම්.අයි. හි සාමාජිකයන් කිහිපදෙනෙකු මරදැමුණ කබීර් පල්ලියේදී හොස්නි මුබාරක් නම් පුද්ගලයකුගේ විවාහ මංගල්යයේදී හමුවිය .
මෙය පළමු වරට ජමීල් සහ ඉල්හාම් සහරාන් මුණගැසුණු පළමු අවස්ථාව ලෙස පෙනේ. මෙම රැස්වීම ජාතික තවුහිද් ජමාත් සහ ජර්මාතේ මිල්ලතු ඊබ්රහිම් අතර සමීප සම්බන්ධතාවක් ඇති කිරීමටද හේතුවිය. සහරාන් විසින් පවත්වනු ලැබු පුහුණු කඳවුරුවලට ජමාත් මිල්ලතු ඊබ්රාහිම් හි සාමාජිකයෝ කිහිප දෙනෙක් සහභාගි වූහ. ඒ අතරම සහරාන් කාත්තන්කුඩී ජාතික තවුහිද් ජමාත් පල්ලිය ඉදිකිරීම ආරම්භ කළේය. සිංගප්පූරු ජාතික හජා නලීම් නම් පුද්ගලයා පල්ලිය ඉදිකිරීම සඳහා රුපියල් මිලියන පහක් ලබාදුන්නේය.
2016 නොවැම්බර් 18 වැනිදා සහරාන් සිය ෆේස්බුක් ගිණුමේ අයිඑස් ක්රියාකාරකම් සහ සිරියාවේ වර්තමාන තත්ත්වය පිළිබඳව ප්රකාශයට පත් කළේය. සහරාන් විසින් 2016 නොවැම්බර් 20 වැනිදා බොදුබල සේනා සංවිධානයේ මහ ලේකම් ගලගොඩඅත්තේ ඥාණසාර හිමියන්ගේ ක්රියාකාරකම් සහ අබ්දුල් රාසික් අත්අඩංගුවට ගැනීම පිළිබඳව දේශනයක් පවත්වන ලදී. ගලගොඩඅත්තේ ඥාණසාර හිමියන්ගේ ක්රියාවන් ඉස්ලාමීය රාජ්යයක සිදුවුයේනම් ඊට දඬුවම් හිස ගසා දැමීම, එල්ලා මැරීම්, ගල් ගැසීම හෝ පිටුවහල් කිරීම විය හැකි බව ඔහු තවදුරටත් කියා සිටී . ඔහු කියා සිටියේ මුස්ලිම්වරුන් වෙනුවෙන් කතා කරමින් සිටීයදී අබ්දුල් ආසික් අත්අඩංගුවට ගත් බවයි.
2016 දෙසැම්බර් 9 වැනිදා සහරාන් විසින් ඉස්ලාමය සහ කැලිෆටේ පිළිබඳ කාත්තන්කුඩියේ ජාතික තවුහිද් ජමාත් පල්ලියේදී දේශනයක් පැවැත්වීය. මුහම්මද් නබිතුමා ඉස්ලාමීය රාජයක් ස්ථාපිත කළේ කඩු ගෙන යුද්ධ කර සතුරන් මරා දමා බව ඔහු පැහැදිලි කළේය. මුස්ලිම්වරුන් යුද්ධ කළ යුතු බවත්, ඔහු (සහරාන්) මියයාමට බිය නොවන් බවත්, යුද්ධියෙන් පසු ඔහුත් මිය යා යුතු බවත් ඔහු තවදුරටත් කියා සිටියේය. මෙම කතාවේ විඩීයෝව යු ටියුබ්හි පළ කර ඇත. මෙම ප්රසිද්ධ ප්රකාශවලින් පෙනී යන්නේ සහරාන් 2016 අවසානය වන විට ප්රචණ්ඩ අන්තවාදයට නැඹුරුවක් ලබා දී ඇති බචයි. 2017 මාර්තු මාසයේ අලියාර් හන්දියේදී සුෆිවරුන්ට එරෙහිව නඩු භාවිතා කිරීම මගින් මෙය තවදුරටත් තහවුරු වේ.
2017 ජනවාරි 22 වැනිදා සහරාන් ජිහාඩ් සහ ජිහාඩ් සම්බන්ධයෙන් මුස්ලිම් නොවන අයගේ කැමැත්ත පිළිබඳව ප්රකාශයට පත් කළේය. 2017 පෙබරවාරි 13 වැනිදා ජාතික තවුහිද් ජමාත් විසින් කාන්තාක්කුඩි පිහිටි සිය කාර්යාලයේදී ඉස්ලාම් කාලීෆා අවශ්ය වන්නේ ඇයි? කුමක් සඳහාද? එය සාක්ෂාත් කරගන්නේ කෙස්ද? සහරාන් කතීකයා අතර ඉස්ලාමීය රාජ්ය සංකල්පය ඉස්මතු කළේය. බයියාත් දිවුරුම් ගැන සඳහන් කළ ඔහු කලීෆා පත් කිරීමෙන් පසු අතට කඩුවක් හෝ ආයුධයක් ලබාදිය යුතු බවත් ඉන්පසු සියලු මුස්ලිම්වරුන් ඔහු අණ කළ පරිදි ක්රියා කළ යුතු බවත් පැවසුවේය.
කලිෆාගේ මරණයෙන් පසු බුද්ධිමත් මුස්ලිම් සමාජයට තවත් කලිෆා කෙනෙකු පත්කිරීමට හැකි විය යුතු බව ඔහු පැවසීය. ඉස්ලාමීය රාජ්ය සහ කලීෆා සංකල්පය පැහැදිලි කරමින් සහරාන් 2017 මාර්තු 2 සහ 4 යන දිනවල සිය ෆේස් බුක්හි ලිපි පළ කළ අතර ජිහාඩ් සංවිධානය විසින් මුස්ලිම්වරුන්ට යුද්ධ කිරීම අනිවාර්ය බව ප්රකාශ කළේය. සහරාන් ඔහුගේ දෘෂ්ටිවාදය ප්රචාරය කිරීමට සහ අනුගාමිකයන් බඳවා ගැනීමට සහ ජාත්යන්තර සම්බන්ධතා ගොඩනගා ගැනීමට මාධ්ය සහ සන්නිවේදන යෙදුම් දැඩිව පරිශීලනය කර ඇත. සහරාන්ගේ ක්රියාකාරකම් පිළිබඳව ඉහත දක්වා ඇති ස්ථාවරය බුද්ධි අංශ ඇතුළු වාචික හා වාර්තාමන සාක්ෂි මගින් ලබාගත් පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභාව වෙත ඉදිරිපත්වූ සාක්ෂි ඇසුරින් වන අතර සහරාන් ක්රියාකාරිවූ දින සිට කාත්තන්කුඩ්හි ජීවත් වූ පුද්ගලයන්ද ඇතුළත්ය.
0 Comments